WHO MADE YOUR CLOTHES?

Tänään tulin postaamaan vielä uudemman kerran, sillä törmäsin erääseen tärkeeseen juttuun. Ja tänään mulla on vielä mahdollisuus kertoa teille miten siihen voi osallistua!



24.4.2013 Bangladeshissa Rana Plaza -rakennus tuhoutui romahtaen ja vei mukanaan 1133 ihmisen hengen sekä haavoitti noin 2500 ihmistä. Rakennuksessa valmistettiin paljon mm. muotivaatteita. Fashion Revolution -järjestö haluaa muistuttaa ihmisiä tapahtuneesta ja levittää tietoisuutta siitä, mistä vaatteemme ovat oikein kotoisin. Tänään, tragedian vuosipäivänä, järjestö haluaa meidät kaikki mukaan Fashion Revolution -tempaukseen, jossa ideana on pukea vaatteet ylleen nurinkurin. Ottakaa tästä kuva vielä tänään (hyvin ehtii!) ja ladatkaa se sosiaaliseen mediaan hashtagilla #insideout ja @Fash_Rev, näin pääsette mukaan tärkeään kansainväliseen kampanjaan.


Mä ite oon vaatteiden suurkuluttaja. Mulla on (kai) oma tyyli, mutta tykkään ostaa yleensä myös muodikkaita, jännittäviä ja kauniita vaatteita, vaikkei ne suoraan mun "tyyliä" olisikaan. Ja niitä tuleekin yleensä ostettua melkoisia määriä. Vaatteet tosiaan kertovat ihmisestä jotain ja harmillista kyllä, en yleensä kiinnitä juuri huomiota missä puseroni on tehty tai mitä materiaalia hameeni on. Yksi hyvä kirja, joka käsittelee nykyajan vaatteiden valmistusta varsin rajulla otteella on Naomi Kleinin No logo. Mikä niissä vaatteissa oikein maksaa: ei se materiaali, vaan se merkki joka siihen ommellaan. Lähtekää kaikki mukaan vielä tänään, tai miksei huomennakin. Milloinkaan ei ole liian myöhäistä osoittaa maailmalle, mihin se oikein on menossa!

Ei kommentteja

Iso kiitos kommentistasi! <3