Miksi bloggaan?

Mietiskelin tässä yksi päivä mun blogin alkutaipaletta ja sitä hetkeä kun blogini perustin. Oli joulu 2011. Muistan, että olin lukemassa jonkun blogia (luultavasti Mungolifea tai Anniina´s Diarya). Mietin olisiko oma blogi helppo perustaa ja menin bloggerin sivuille. Hetkessä oli syntynyt Tete's world.
Joo, tiedän! Ihan hirvee nimi! :D
ALKU
Pari vuotta luin muiden blogeja ennen omani perustamista. Noh, sen joulukuun aikana kirjoitin kahdesti. Ja seuraavan kerran vasta syyskuussa 2012. Ei ehkä hehkein alku blogiuralle.
Noniin! Täällä taas yksi uusi aloitteleva bloggaaja. Täysin uusi tuttavuus monelle, joten tehdäänpäs vähän pohjustusta.

Olen 19-vuotias tyttö, joka on nyt vuoden päivät seuraillut muiden bloggaamista ja vloggaamista (video blogging) ja päätti lopulta tehdä omansa. En osannut oikein päättää tekisinkö kynsiblogin vai pelkän muotiblogin, joten päätin että päästän itseni helpommalla, luon lifestyleblogin.
 Vuosi 2013 muutti koko homman päälaelleen. Blogin nimi vaihtui heinäkuussa Fashioneteksi. Se oli entisen poikaystäväni keksimä nimi, jossa yhdistyi mun sen aikainen muotifriikkiys ja oma nimeni. Samalla homma lähti rullaamaan isosti. Lähinnä siksi, että aloin oikeasti kirjoittamaan kunnolla. Useammin kuin pari kertaa vuodessa. Aiheet oli lukijaystävällisempiä, kuvat parempia, teksti kehittyneempää ja silloin ryhdyin vihdoin mainostamaan, että mulla oli blogi.
Fashioneten ensimmäinen banneri

MIKSI PERUSTIN BLOGIN
- Oon aina tykännyt kirjottaa. Pienenä kirjoitin tietokoneella tarinoita, kuvittelin että niistä voisi joskus tulla kirjoja. Oon mielestäni tänä päivänä parempi kirjoittamaan, kun blogia aloittaessa. Vaikutusta voi olla myös koulussa tehdyillä yli 40 kirjaesseellä :D
- Sain kertoa ihmisille minulle tärkeistä aiheista. Minun näkökulmasta.
- Oon oppinut valokuvamaan. Naureskelin äsken noille vanhoille kuvilleni. Vielä on kuitenkin opittavaa.
- Lähinnä ajattelin varmaan, että olisi mukava kirjoittaa ihmisille. Vähän kuin kirjoittasin nyt sitä kirjaa. Ja nykyään mulla on myös kustantaja! :D
MITÄ BLOGGAAMINEN ON ANTANUT
Oon saanut huimasti uusia tuttavuuksia bloggaamisen kautta. En varmaan niinkään ystäviä, mutta tutustunut paljon eri ihmisiin. Äsken vanhoja blogipostauksia lueskellessa, huomasin sieltä löytyvän kommentteja tytöiltä, jotka on nykyään aika isojakin nimiä Suomen blogimaailmassa. Ylipäätään kommentit on tuoneet mulle tosi hyvän mielen. Sillon tiiän, että oon kirjottanut jostain tärkeästä tai mielenkiintoisesta. 
Lehtihaastattelusta. Kuva: Otto Ponto

MITEN TÄHÄN PÄÄDYTTIIN?
2015 kesällä musta tehtiin lehtijuttu Etelä-Saimaaseen. Silloin tuntui, että sain huimasti motivaatiota kirjoittamiseen ja uskoa siihen, että osaan tän. Pääsin osallistumaan Finnkino Strandin avajaisiin blogin kautta. Vuoden vaihteessa 2015-2016 motivaatio hiipui taas johonkin. Mutta maaliskuun alussa törmäsin lehtimainokseen, jonka ansiosta olemme tässä tänään.
Blogi siirtyi Starboxille.

Ihan kohta tasan vuosi sitten mun blogi siirtyi monen muun blogin kanssa tänne Starboxille. Ja se on ollut ehkä isoin juttu mitä mun blogille on kaikkien näiden vuosien aikana tapahtunut. Vuoteen on mahtunut vähän hiljaisempia aikoja, mutta onneksi myös näitä vähän äänekkäämpiä ajanjaksoja (vaikka oonkin muuten aika hiljainen). Ja en malta odottaa jatkoa, sillä mulla on teille ylläri suunnitteilla. Toivottavasti jo ensi viikoksi! ;)

Kiitos Teille kaikille, jotka ootte pysyneet mukana vuosien varrella tai tulleet remmiin myöhemmin! Te ootte iso syy miksi mä tätä teen <3

Ei kommentteja

Iso kiitos kommentistasi! <3