Festariasu - Jurassic Rock! ..ja itsetehty kimono

Noniin, tätä postausta onkin ooteltu! ;) Jurassic Rock on jo ensi viikon loppuna, 7. - 9.8, Mikkelissä. Tälle festarille oli mun mielestä vaikein valita asu, koska oisin keksiny vaikka kuinka monta sinne sopivaa. Jurassic ei edusta mitään tiettyä genreä, eivätkä festarivieraat pukeudu mihinkään tiettyyn tyyliin siellä. Sieltä löytyy sakkia joka lähtöön. Se myös vaikeutti mun valintaa!



Päädyin kuitenkin suht simppeliin, mutta eläväiseen asuun. Tää menis myös shortsien kanssa hyvin, mutta aattelin että hame tuo tähän vähän kevyempää ilmettä, eikä oo ihan sellanen perus festarilook. Hattu tuo ilmettä vähän lisää, ja tasapainottaa tota kimonoa - muuten mun ylävartalo näyttäis ehkä vähän isolta.


Kimono - itsetehty, kangas Eurokankaan jämäpaloista
Toppi, hattu ja hame - H&M
Converset - tilattu Spartoolta
Kaulakoru - Cubus
Loput korut ja kello satunnaisista paikoista



Mun oma Jurassic-reissu ajottuu vuoteen 2011, jolloin oltiin isolla kaveriporukalla matkassa. Sillon festarit järjestettiin vielä vanhassa paikassa (oon ihan onneton näitten nimien kanssa), siinä Visulahden vieressä ja käytiin kesken festarien siellä vesipuiston puolellakin. En muista oonko ees uinu, vai käytiinkö vaan suihkussa. Parasta oli ehkä änkeä Cheekin keikalla takaa ihan sinne eteen. Pientä kyynärpää-taktiikkaa on varmaan joutunut käyttämään. :D Muista keikoista en juurikaan muista, suurin osa ajasta noilla festareilla taidettiin käyttää juomapuoleen. Monet kaverit on käyny melkein joka vuos tuolla, ja ovat tänäkin vuonna menossa. Ite oon ollu enemmän tällanen "joka kesä eri festarit"-tyyppi! :D


Halusin jakaa teille vielä tän kimonon ohjeen, joka on supersimppeli. Mun kangasvalinta ei kuitenkaan ollu ehkä parhaasta päästä. Toi satiini on nimittäin tosi vaikea ommella, sifongissa kuulemma sama juttu. Jos et oo paljon ommellut, niin suosittelen ihan perus trikoo- tai puuvilla-kangasta. Ohjeet löydät täältä Millan Lack of Color -blogista. Jos päätätte ommella oman, niin saa lähetellä kuvia niistä luomuksista! :)

4 kommenttia

  1. Tässä sulle haaste! http://huurussa.blogspot.fi/2015/07/blogihaaste-11-bloggaajalle.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos kivasta haasteesta! Teenkin sen samantien :)

      Poista
  2. Voisitko tehdä jonkun "minun päiväni" eli mydayn videolla? Olisi tosi kiinnostavaa katsoa semmosta!!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei tätä onkin toivottu joskus aikoja sitten ja olinkin ajatellut että se ois siisti tehä! Pitääkin yrittää vääntää sellanen :)

      Poista

Iso kiitos kommentistasi! <3