Näin pakkaat matkalle

Mä lähdin keskiviikkona kaverin kanssa viikoksi Rodokselle (onneksi on olemassa ajastetut postaukset!) ja pakkaillessani mietiskelin, että voisin antaa teille muutaman vinkin matkalle pakkaamisesta, joita itse käytän. Tai lähinnä kerron mitä itse otan mukaan matkalle ja saatte päättää oliko tavaraa teidän mielestä liian paljon vai liian vähän. Tää on mun neljäs kerta ilman vanhempia etelänreissulla, joten siellä on varmasti paljon ihmisiä, jotka on reissanneet yksin/kaksin enemmän kuin minä. Mutta tässä kuitenkin mun vinkit. Koska tykkään tehdä listoja ja olen huomannut ne toimiviksi reissuille pakatessa, tein tälläkin kertaa listan edellisiä reissulistoja mukaillen. Näin välttää ehkä joidenkin turhien asioiden mukaan ottamisen.

Etelän lämpöön lähtiessä, varsinkin näin kesän kynnyksellä, ei tarvitse hirveästi pitkähihaista ja -lahkeista vaatetta. Kuitenkin välillä sattuu reissussakin viileitä iltoja tai tuulisia rantoja, joten otin yhden pitkän neuleen ja yhden pitkähihaisen mukaan. Tuo punainen paita on kuitenkin niin ilmava ja olkapäistä paljas, että kuuma se ei ainakaan ole.



Lyhyt hihaisia otan yleensä sen 4-5 kappaletta. Tällä kertaa vain neljä. sillä mekkoja tuli useampi. Yritän aina miettiä jokaisen yläosan ja alaosan yhdessä ja valikoin suunnilleen sellaisen kattauksen, jossa kaikki vaatekappaleet käyvät toistensa kanssa. Aika paljon valikoitui tällä kertaa valkoista ja sinertävää mukaan.



Tätä kuvaa kattoessa tajusin, että mun alaosavaihtoehot meinas jäädä vähäisiksi. Tossa on siis hame, farkkushortsit, lyhyt rantahame (ei millään tavalla välttämätön) ja pitkät housut. Kävin lisäämässä laukkuun vielä yhdet uudet valkoiset farkkushortsit. Maksihamettakin olin miettinyt, mutta se jää nyt kuitenkin ehkä kotiin. (Tätä kirjoittaessa epäröin vielä hetken :D) Täällä ollaan kuitenkin vaan se viikko, ja tosiaan niitä mekkojakin kuitenkin jo on!

Mekkovaihtoejtoja otin siis kaksi, mustan midimekon ja vihertävän scuba-kankaisen lyhyen mekon. Näiden lisäksi pakkasin laukkuun vielä tuon jumpsuitin. Se on tosi helppo vaate, ja kiva vaikka laittaa illalla johonkin päälle. Yleensä mulla on ollut vain yksi mekko ja yksi jumpsuit tai sitten kaksi mekkoa, joista toinen enemmän rantamekko. Tällä kertaa mukaan valikoitui sitten normaalia enemmän onepiecejä.

Kuinkas sattuikaan että kenkämyyjä ei tiedä mitä kenkiä haluaa mukaan ottaa! :D Sandaalit on tietenkin ihan must. Nuo Riekerin sandaalit on vielä siitä hyvät, että niissä on pikkuisen kantaa, joten niillä jaksaa kävellä vähän pidempääkin. Flipflopit ja ballerinat toimii ehkä vähän samaan tyyliin, nopeasti jalkaan sujautettavat ja kevyet kengät. Avainsana tässä on KEVYET, voi siis ottaa molemmat! ;) Näiden lisäksi mulla on vielä Puman umpinaiset, kevyet kangaslenkkarit, joilla jaksaa sitten kävellä vähän enemmän. Kuvanottohetkellä en tiennyt vielä mitkä umpinaiset kengät otan. Valkoiset tennarit ois houkutelleet, mutta pakko nöyrtyä kun ei löydy omasta kaapista tarpeeksi hyviä sellaisia. Aina kannattaa muistaa mitä varten niitä kenkiä mukaan tarvii (krhm) ja millaista lomaa on suunnitellut. Paljon kävelevälle hyvät kengät on ehdottomat!

Kosmetiikassa suosin aina matkakokoja ja testereitä. Mulla on kaapit täynnä Livboxeista tulleita pieniä näyteputeleita ties mistä purkeista ja tällaisina hetkinä rakastan olla hamstraaja. Sieltä nimittäin löytyy ihan kaikkea. On suihkusaippuaa, shampoota, hoitoainetta, muotoilutuotteita, kasvojen hoitotuotteita sekä rasvoja. Atoopikkona tarviin rasvat kuitenkin mukaan, mutta niitä jättikokoisia purkkeja ei millään kehtaa raahata matkalaukussa, joten olen säästellyt pieniä rasvanäytteitä, jotka voi kätevästi ottaa matkalle mukaan ja heittää siellä sitten pois. Samaa harrastan tällä matkalla myös hammastahnan kanssa. Otin mukaan sellaisen melkein lopussa olevan tahnan, jonka voi heittää lomaviikon lopussa roskiin. Kätevää!

Etelän aurinkoon kannattaa aina ottaa lippis. Tämän opin viime kerran auringonpistoksen ja vedenhukan sekoittaessa samaan aikaan päätäni Mallorcalla, keskellä ei mitään. Tällä kertaa olen viisaampi. Myös huivin olen todennut näppäräksi. Sen saa tarvittaessa myös kiedottua pään suojaksi ja sillä saa peitettyä hartiat, jos mereltä käy viima. Mulla on myös aina etelässä joku takki mukana, joka on lentokoneessa mulla päällä. Oon myös niin vilukissa että välillä takkia saattaa tarvita viileänä iltana myös kohteessa.
Tässä kaikki vinkit tältä erää, toivottavasti teillä täällä jatkuu hyvät kelit, jotta päässään kaikki nauttimaan ihanasta kesän lämmöstä! :)

Ei kommentteja

Iso kiitos kommentistasi! <3