MUAn eli Makeup Academyn meikit testissä

Mulle saapui noin viikko sitten iso paketti meikkejä suoraan Englannista. Paketti oli täynnä MUAn eli Makeup Academyn meikkejä, yhteensä viidelle tytölle. Kuulin MUAsta ekan kerran mun hyvältä ystävältä, joka oli tilannut niitä kans vastikään. Kaverin tilaamat mattahuulipunat näytti ensinnäkin väreiltään hyviltä, mutta ennen kaikkea kestävyydeltään. Seuraavalla viikolla googlettelin lisää MUAn meikeistä ja löysin paljon kehuja nimenomaan heidän huulipuniensa pigmenttisyydestä ja kestävyydestä. Oli pakko laittaa oma tilaus menemään!


Tilattiin paljon juurikin niitä huulipunia, luomivärejä, siveltimiä, muita huulituotteita, kynsilakkoja, korostuspuuteri, kulmakynä ja eyelineri. Huh, pikkasen ois rokottanut pankkitiliä jos nää kaikki ois mulle. Paitsi ei varmaan niin paljoa mitä luulette, sillä MUAn meikit on tosi halpoja. Hinnat oli punnasta ylöspäin noin kymmeneen puntaan asti. Se kielii varmasti monille siitä, että meikit on tehty jossain halvan työvoiman maassa ja että niiden laatu on huonoa. Ensimmäistä veikatessanne olisitte osittain oikeassa ja toisessa väittämässä olisin kanssanne sekä samaa että eri mieltä. Katotaan siis vähän tarkemmin, mitä näistä teille oikeesti suosittelisin!


Tilasin itelleni huultenrajauskynän sävyssä Brooding Plum. Sisko oli tilaamassa sitä ja katoin et onpa kivan värinen. Ja kun hintaa taisi olla vaan sen yhden punnan verran, niin aattelin tilata itelleni sellasen kans. Tää tossa kuvassa näyttää tosi punaselta, mutta on oikeesti aika luumunpunainen ja sopii siis tosi hyvin tän huulilakan kanssa. Mun kaveri oli itelleen tilannut kanssa tollasen Velvet Lip Lacquerin, joka on siis mattahuulilakka. Ja koska sillä pysyi se väri huulissa kokonaisen baari-illan verran, niin ajattelin että pakkohan se on itellekin tuollainen tilata. Ja kun oon vielä nyt niin kovasti mieltynyt noihin mattahuuliin muutenkin. Tilasin tän itelleni sävyssä Dash, joka on kanssa kiva tumma luumunpunainen. Se tuoksuu aivan mielettömän kivalle, semimakeelle. Ja voin kertoo et tää pysyy täydellisen näkösenä huulilla vaik nukahtaisit sen kanssa. Eikä ees kuivattanut huulia yön aikana. :D
Suosittelen muuten poistamaan tollaset pitkään kestävät huulilakat misellivedellä. Ei tarvii hangata yhtään, ja väri lähtee sotkeentumatta pois!


Olin ainut joka tilasi MUAlta kynsilakkoja, ja itseasiassa näiden takia piti ottaa se kalliimpi postimaksukuljetus. Ilman kynsilakkoja postimaksut Suomeen on noin 5£ ja niiden kanssa noin 15£. Mutta kalliimmassa kuljetuksessa on kuitenkin se etu, että tavarat tulevat noin viikon päästä, kun taas halvemmassa saattaa mennä jopa kuukausi.
Tuo sininen lakka on ihana murrettu sininen. Ihan tosi kiva kesälakka. Levittyvyys ja kestävyys on ihan perusluokkaa. Oikeestaan kestävyys ehkä vähän parempi kuin jossain muissa halvoissa markettilakoissa (Maybelline, Rimmel, Lumene). Tuosta glitterlakasta en kuitenkaan tykkää. Se haisee tosi pahalle, kuivaa tosi hitaasti ja rehellisesti sanottuna en tiedä mitä hittoa oon aatellu kun ostin glitterlakan. En ees käytä niitä enää paljoa! Voi hyvää päivää sanon minä. Vikaostos!


Tilasin myös toisen mattahuulipunan, tämän sävyssä Lilac Belle, joka on kiva vaalealiila. Tässä punassa lopputulos ei oo ehkä ihan niin matta kuin voisi olla, eikä sävy ihan yhtä pigmenttinen kuin tuolla huulilakalla. Koostumus on aika kosteuttava, tai ainakin verrattuna mun aikaisempiin mattahuulipuniin, jotka on kuivattaneet mun huulia ihan kunnolla! Väri kuluu aika tavallisen huulipunan tapaan, siskon mielestä ehkä liikaa sieltä keskeltä, mutta mun mielestä se on huulipunille ihan normaalia. Hylsystä vielä sen verran, että tuo alaosa meinasi mulla kiertyä pois ja tulla koko puna sieltä ulos, mutta tajusin tarpeeksi ajoissa ja kerkesin kierittämään sen takaisin. Nyt en enää saanut sitä auki millään!
Punan lisäksi tilasin huulipunanpohjustusvoiteen sekä tollasen kivan sävynmuuttajan. Pohjustusvoide on mun mielestä ihan hyvä. Se tasoittaa huulia ja kosteuttaa, eikä pienet virheet (röpelöt) huulissa näy niin selkeästi kuin normaalisti. Ja tuo transformeri on ihan nerokas, sitä laitetaan huulipunan alle tai päälle ja se muuttaa punan sävyä joko tummemmaksi tai vaaleammaksi. Ite tykkään käyttää punan alla, niin tuotteen saa levitettyä tasaisemmin. Ihan sairaan siisti!! :)


Sitten tilasin kulmakynän sävyssä Blonde. Väärä sävy mulle! En vaan tajuu, miks onnistun aina kulmakynää valitessa valita väärän sävyn. Joko ne on liian tummia tai liian lämpimiä mulle ne sävyt. Tässä sama juttu, ihan liian kellertävä mulle. Toisaalta netistä nyt on vaikea sitä sävyä valitakaan oikein. Tätäkään en ois tarvinnut, kun vasta tilasin sen NYXin kulmakynän (joka on muuten ainoa sopivan värinen kynä mikä mulla on), mutta tääkin oli niin halpa et aattelin vaan kokeilla. Käytän tota vaik eyelinerina jos ei muuta! :D


Sitten itse pirulainen! Sain tästä tummien silmänalusten peitevoiteesta allergisen reaktion ja koko naama meni ihan näppylöille. Kerkesin käyttämään tätä kolme päivää, jonka jälkeen mun alaluomet oli täynnä pientä pattia, jotka levis myöhemmin poskiin, otsaan ja leukaan. Ja nyt oon neljättä päivää ilman meikkivoidetta tai peitevoidetta, koska haluun antaa sen ihon nyt hengittää. Tänään aamulla alaluomet alko jo näyttää aika hyvältä. Vielä on silmän sisäkulmat ja otsa pienessä näppylässä, mutta aloe vera -geelillä ja Bepanthenille pyristellään eteenpäin.
Kaiken lisäksi tää on tosi shimmeri mikä musta ei kuulu ollenkaan tohon silmän alle, sillä se vaan korostaa sitä silmänalusta, vaikka tarkoitushan on peittää! En suosittele. Tää oli näistä mun meikeistä ainoa, jossa luki että se on tehty Taiwanissa. Muut on mun ymmärtääkseni valmistettu Englannissa.


Muutama huti ja muutama löytö! Mutta ei tosissaan haittaa kun hintaa näille ei tullut nimeksikään.
Undress Your Skin Under Eye Concealer - Luminous 3£
Nail Polish - Steel Blue 1£
MUA Luxe Glitter Nail Polish - Laila 3£
Matte Lipstick - Lilac Belle 1£
MUA Luxe Velvet Lip Lacquer - Dash 3£
Lip Transformer 3£
Pout Prime Lip Primer 3£
Eyebrow Pencil - Blonde 1£
Lip Liner - Brooding Plum 1£
Jos haluatte kuulla lisää noista muista meikeistä/siveltimistä mitä luettelin tonne alkuun, niin kysykää ihmeessä. Voin kysyä tytöiltä mitä he tuotteista pitivät. :)

Ei kommentteja

Iso kiitos kommentistasi! <3