Tallinnan reissu

Lähettiin lauantaina S:n kanssa Tallinnaan, niinkuin täälläkin kirjoittelin. Snapchattia en saanut enää kunnolla toimimaan Viron puolella, joten kuvat sinne jäi nyt ottamatta. Olisi ollut kiva, jos reissua olisi voinut seurata sen kautta. Mutta ei hätää, lisään tähän muutaman kuvan reissusta! :D

Lähettiin lauantaiaamuna junalla Helsinkiin. Olin jo hätäillyt junalippujen kanssa ja ostanut ne perjantaiksi (joka oli siis alkuperäissuunnitelman mukaan lähtöpäivä). Löysin kuitenkin yön-yli-reissun tän jälkeen Viking Linen sivuilta suht halvalla, joten vaihdettiin lähtöpäivä lauantaiksi ja vr:lle soitto junalipuista. Toinen moka kävi, kun hypättiin väärällä asemalla pois. Terveisin, "en ole ikinä jäänyt rautatieasemalla pois"!

Pasilan asemalla:
Minä: "Meiän pysäkki."
S: "Ollaanko muka jo Helsingissä?"
Minä: "Joo."    *ulos junasta*
S: "Ei me olla keskustassa!"

:DD Noh, päästiin kuitenkin keskustaan viis minuuttia myöhemmin, joten loppu hyvin kaikki hyvin. Keskustasta kävellen terminaaliin ja sitten laivaan.

Oltiin maissa vähän yhden jälkeen iltapäivällä, katottiin eka Rocca al Mareen (kauppakeskukseen) lähtevä bussi ja ootellessa käytiin ostaa muutamat juomat. Toi Cuba Libre on paras ikinä! <3 Jos meette käymään Tallinnassa ja nimenomaan shoppailemassa, niin suosittelen käymään tuolla Rocca al Maressa. Sinne lähtee molemmista terminaaleista ilmanen bussi, matka kestää jonkun parikyt minuuttia ja perillä oottaa Baltian ensimmäinen iso kauppakeskus (160 liikettä). Nytkin siellä oli vielä kesäalet menossa, ja vähän paremmat alet kun täällä Suomessa. Sain yhestä paikasta farkkushortsit EUROLLA!

Olin etukäteen kattonut, että sääennuste Tallinnaan oli ukkosta ja sadekuuroja. Muutaman pisaran taisin päälleni saada koko reissun aikana. Onneksi ennusteet ei oo aina oikeessa! :) Lämmintä oli ainakin 25`C ja ilma tuntu sitäkin lämpimämmältä, kun ukkospilvet oli nousemassa. Onneks otin mekon mukaan. Tilasin ton Ginan aleista joku viikko sitten, hintaa jäi vähän päälle kympin. Rakastan tota kuosia!! Ja vielä enemmän tykkään tosta scuba-kankaasta. <3

Rocca al Maren jälkeen tultiin takasin satamaan, pyörähettiin Viru keskuksessa ja käppäiltiin vanhaan kaupunkiin syömään. Oltiin jo menossa yhteen 5euron pihvipaikkaan, mutta S:n tekikin mieli sushia ja löydettiin sellanen paikka kuin Silk Sushi Bar (sama ravinteli löytyy myös Viru keskuksesta). Ja ah, parasta sushia mitä oon ikinä syönyt. En ottanut kuvaa, koska unohdin. Koska oli nälkä. Koska kävin heti ruoan kimppuun. Ja kun sain syötyä niin tajusin että oli tarkotus ottaa kuvia. -.- No se näytti kuitenkin samalta kun muuallakin. :D Otin lohella, tuorejuustolla ja avokadolla täytettyjä, seesaminsiemenillä kuorrutettuja susheja (en muista mitä makeja ne on :D).

Anette ihme maassa

Ruoan jälkeen pyörittiin vielä muutamassa liikkeessä ennen kuin ne meni kaikki kiinni ja päätettiin sitten lähteä vielä vanhan kaupungin muureille pyörimään. Onneks mentiin, koska sieltä löyty kaikkee jännää. Siellä oli joku näyttelyn tapanen, Flower Festival tais olla virallinen nimi, ja siellä oli paljon kukka-asetelmia, patsaita ja kaikkee muuta hauskaa. Laivaan päästiin vähän ennen puolta yötä, nukuttiin yö laivassa ja aamulla lähettiin kasin aikaan Helsinkiä kohti.

Jäätiin Helsinkiin pyörimään vielä neljäksi tunniksi. Jalat oli muutenkin jo ihan kuolleet, yritin hädissäni etsiä itelleni toisia kenkiä, mutta ainoat hyvät oli Havannasin fläbärit, joita en kuitenkaan kehannut ottaa. En käytä ees mökillä varvastossuja, joten ne ois jäänyt yhen kerran kengiks. Jalat kärsien istuttiin pari tuntia junassa nuorten Weekend-festeilijöiden kanssa ja kuunneltiin juttuja viinirypäleiden pesusta junan vessassa. Sellanen reissu! Oli kivaa, vähän kuin miniloma. :) Nyt ajattelin käydä kasaamaan seuraavaa festariasua, siitä kuvia varmasti lähipäivinä.

Kivaa alkanutta kouluvuotta kaikille! :)