Muunneltavat joulukynnet

Noniin! Vihdoin täällä taas kynsipostausta. Sain hyvää palautetta ja keskustelujakin herätettyä näillä mun tämän vuoden joulukynsillä, joten aattelin että ehkä ne ois jopa postauksen arvoinen suoritus. :) Näin netissä jonkun kuvan josta sain inspiraation tollasiin karkkitankotyylisiin kynsiin. Ja musta nuo onnistu ihan superhyvin. Ja miks otsikko viittaa siihen että ne ois muunneltavat niin mun mielestä noita värejä voi vaihtaa mielensä mukaan, joko jouluun tai joka vuodenajalle sopiviks!


 Aattelin vielä näyttää teille siis kuvina vaihe vaihteelta miten tein omat joulukynteni tänä vuonna. Ja tässääää se tuleee....


Eli ensiks lakkasin kynnet ihan vaan punasella  lakalla. Mun lakan nimeä en muista, joku halppis kuitenkin, mutta se on sellanen vähän tummemman punanen ja se kimaltelee vähän. Joten ihan täydellinen väri tähän tarkotukseen. Jos haluaa talviset muttei jouluisia kynsiä, niin mun mielestä ihan hyvä vaihtoehto ois käyttää vaikka sinistä pohjavärinä. Keväällä sopis vaikka mintunvihree, kesällä ihana neonpinkki ja syksyllä vaikka oranssi tai ruskea pohja (ja noi kimalleraidat ois kultaiset). Nää kuulostaa jo nyt niin hyvilt et taidanpa kokeilla näitä kaikkia! :)


Pahoittelen epäterävyyttä! Mutta näätte että oon laittanu tohon nyt eripaksuisia raitoja. Ja maalasin ne mun valkosella koristelulakalla, jossa on siis ohut sivellin joka helpottaa lakkaamista. Ja vaihtelin noitten raitojen järjestystä vähän joka kynnessä niin ei kaikki näytä siltä kun ne ois leimasimella tehty. :D Mun mielestä hyvä vaihtoehto jos haluaa tehä vähän erilaiset ja on mahollista, niin käyttäis vaikka valkosta pohjaa ja mustia raitoja tai toisin päin, tai sitten vaikka jouluisen vihreetä väriä.


Sitten levitin noiden paksujen valkoisten raitojen päälle tollasta hopeeta lakkaa. Se lakka on ihan tavallinen, joten tässä kohtaa piti olla varovainen ettei ota liikaa väriä siveltimeen tai töpöttele sitä ihan mihin sattuu sillä leveellä siveltimellä. Mutta ei ton mun mielestä ihan täydellinen tarvii tossa ollakaan koska se ei näy niin pitkälle. Kuten näätte nuo munkin reunat on vähän epätasaisia siellä täällä. :D


Ja tossa vielä lopputulos (vähän lakkaa vielä pitkin sormia :D). Musta ne on oikein jouluset, aika simppelit loppujen lopuks tehä, mutta vaatii vähän aikaa ja hermoja kun pitää antaa lakkojen kuivahtaa noitten vaiheitten välissä ja viivoista ei tuu niin suoria. Mutta lopputulos on mun mielestä just hyvä!

Eikun kaikki vaan kokeilemaan! Joko ihan näissä karkkitangon väreissä tai sitten millä variaatioilla ikinä keksittekään. Ja lähettäkää hei kuvia teiän kynsistä vaikka tohon mun sähköpostiin, haluun nähä mitä kaikkee saattekaan aikaan! :)

See ya! <3

Ei kommentteja

Iso kiitos kommentistasi! <3