2018 olennaiset!

Meinasin ensin etten tee koostepostausta viime vuodesta, mutta bongasin MeNaiset-lehdestä kivan kysymyspläjäyksen otsikolla "Olennaiset". Joten käydäänpä pikaisesti läpi mun viime vuosi!

Tän taulun alla, sohvatyynyihin nojaillen on hyvä rentoutua.


MITÄ OIVALSIT VUONNA 2018?
Aina ei tarvitse tehdä ja suorittaa, vaan välillä on ihan kiva, ja hyväkin olla vaan. Oon kotona ja töissä ollut pitkään sellainen, että koko ajan pitää olla tekemässä jotain ja aina seuraava siirto mielessä. Jokainen minuutti pitää käyttää hyväksi ja saada jotain hyödyllistä aikaan, muuten tulee huono omatunto. Mutta nyt olen oppinut välillä vaan hölläämään ja rentoutumaan hyvällä omatunnolla. 
MIKÄ ON OLLUT VIIME VUODEN POSITIIVISIN YLLÄTYS?
Tämä ja seuraava kysymys olivat niin samanlaisia, että tätä piti ihan miettiä. Mutta positiivisin yllätys oli varmaankin se, että sain jatkaa työpaikassani. Alunperin mun oli tarkoitus olla vain maaliskuuhun 2018 asti, mutta tilanteet muuttuivat ja mun työt jatkuivat. 
ENTÄ VUODEN POSITIIVISIN SAAVUTUS?
En tiedä miksi ensimmäisenä tuli mieleen, että oon oppinut hillitsemään vaateostoksiani. Niin kuin kerroinkin vaatebudjetti-postauksessa, niin oon helposti saattanut käyttää aiemmin satasia kuukaudessa vaatteisiin. Mutta viime vuonna opin budjetoimaan vaateostokseni, hillitsemään mielihalujani, vähentämään hutiostoksia ja ylipäätään sain kuluni hallintaan.


PARAS OSTOS?
Tää on helppo. Auto ehdottomasti!! Oon ihan rakastunut meidän pikku-Kiaan <3
PYYSITKÖ JA SAITKO APUA?
Pyysin ja sain. Ja näin jälkikäteen mietittynä oisin voinut pyytää vielä enemmän apua, vaikka se onkin vaikeaa. Se mentaliteetti että mä pärjään kyllä itse, on välillä vähän liiankin vahva.
MITÄ HYVÄÄ TAPAHTUI IHMISSUHDERINTAMALLA?
Parisuhteeseen saatiin joku uusi vaihde loppuvuodesta. Mun kaverit on pysyneet mukana, siitä huolimatta etten oo viime vuonna päässyt näkemään niitä niin paljon kuin haluisin. Perhesuhteet on mun näkemän mukaan parantuneet. Ja vaikkei mun ihmissuhderintamaan tää varsinaisesti kuulukaan, niin mun hyvä kaveri meni naimisiin. Oiskohan siinä riittämiin!

Kesän polttareista

MIKÄ HIENO HENKILÖKOHTAINEN TAVOITE JÄI SAAVUTTAMATTA?
Tää on vaikea. Mulla ei juurikaan ollut mitään tavoitetta viime vuodelle. Mutta jos joku pitää valita, niin en päässyt eteenpäin työelämässä. Mutta sitä voidaan tavoitella nyt tänä vuonna.
MIKÄ AHDISTI SINUA ENITEN TÄNÄ VUONNA?
Raha. Työ. Ihmissuhteet. Epäekologisuus. Aikaansaamattomuus.
Haluan jakaa tähän lopuksi tämän samaisen artikkelin loppusanat:
Onko lista käyty läpi? Seuraava tehtävä: iloitse kaikista kohdista, koska eipä tullut elettyä turhaan! Viimeinen kohta toimii näppärästi pohjana seuraavalle uudenvuodenlupauksellesi. Keksi jotain, mitä voit tehdä, jotta saisit ahdistusta hälvenemään.
-MeNaiset no. 52

Ei kommentteja

Iso kiitos kommentistasi! <3