Syksyn uusia alkuja


Syksyllä tekee mieli aina tehdä jotain uutta. Ostaa uusia vaatteita, aloittaa uudessa työpaikassa, keksiä jokin uusi harrastus. Koululaiset palaa lomilta uudelle luokka-asteelle ja luontokin muuttuu täysin. Ja tänä syksynä mulla ei ollut oikeestaan mitään uutta edessä, mutta tarkemmin ajateltuani huomasin aloittaneeni vaikka mitä uutta.

Autumn, the season that teaches us that change can be beautiful.
- entisen työkaverini Instasta bongattua


Liian hyviä televisio-ohjelmia joka päivä!

Mun tää syksy on ainakin tällä hetkellä tv-sarjoja, sillä telkkarista tulee nyt joka viikonpäivä jotain ohjelmaa mitä haluan seurata. Ja monena päivänä tulee useampikin ohjelma. 
Näiden lisäksi otin itselleni kahden viikon ilmaisen Bookbeat-jakson, jonka aikana kuuntelin kolme ja luin kaksi kirjaa. Ehkä parhaimmat olivat persoonallisuuksista kertova Idiootit ympärilläni ja ekologisen nollahukkaelämäntavan teos Zero Waste. Musta on helppoa kuunnella kirjaa samalla kun tekee jotain muuta esim. siivoaa tai käy lenkillä. Vaikka se paperiversio kovine kantineen tuo juuri sen oikean tunnelman, on kirjojen kuuntelu kiireisessä arjessa myös hyvä vaihtoehto.
Mulla on viimeisen kuukauden ajan ollut myös tunnukset Yogaiaan, jonka kautta oon kokeillut erilaisia joogatyylejä, venytellyt kipeitä niskoja ja harjoitellut käsilläseisonnan alkeita. Yogaiassa on myös paljon lihaskuntoa treenavia videotutoriaaleja sekä esimerkiksi luentoja meditaatiosta. Pärjään kuitenkin täst edespäin Youtuben joogavideoilla, mutta suosittelen testaamaan Yogaiaa, jos mahdollisuuden saatte. Pieni lisäliikkuvuus ei ole koskaan pahitteeksi! ;)



Viime talvesta asti oon myös kuunnellut erilaisia podcasteja, ja niistä on tullut mulle ehkä vähän myös kirjojen korvike. Oon kuunnellu nyt monesti salilla tai töihin kävellessä musiikin sijasta podcasteja. Mun lemppareita on Afterworkin Jenni, Petra ja Riina, Metin ja Hannan podcast ja Mitä vielä, Ronja Salmi?, joka liittyi Ronjan omaan tv-ohjelmaan. Ja vielä vuosi sitten olin sitä mieltä, etten ikinä kuuntelisi podcasteja.
Mä oon myös hurahtanut ajatuksen tasolla sijoittamiseen ja oonkin kahlannut läpi kaikki OP median jaksot Sijoittajakoulusta. Oon jonkun verran analyyttinen luonteeltani ja tykkään laskea erilaisia juttuja, niin kuin esimerkiksi budjetteja. Ja nyt olen yrittänyt opetella kaikkea mahdollista sijoittamiseen liittyvää, jotta voin toivottavasti pian aloittaa sijoittamisen edes jossain määrin.
Näiden lisäksi oon kuluttanut nyt paljon Youtubea, vaikka sinällään se ei mulle mikään uus juttu ookaan. Mä oon katsonut ja seurannut tiettyjä tubettajia jo vuosia, joitain ehkä jopa 6-7 vuotta. Meidän iltarutiineihin kuuluu, vallitsevasta iltaruuduttomuuden aikakaudesta huolimatta, videoiden katselu. Hauskat eläin- tai vauvavideot, vinet, oddly satisfying -videot, ASMR ja oma lempparini - irlantilaisperhe Saccone-Joly. Näitä tulee kulutettua paljon. Sekä silloin illalla ennen nukkumaan käymistä, mutta myös päivisin hyvän hetken sattuessa.

Saccone-Joly perheen arki seurannassa.

PS. Muistin juuri, että tilattiin kotiin vähän aika sitten myös Kymen Sanomat. Lähinnä sen takia, jos Petjan peleistä tehdään juttua, niin meillä on kerätä lehtileikkeet. Mutta myös siksi, että tykkään lukea mielummin paperista lehteä kuin digilehteä. Ja sudokut pitää saada tehdä!
Ootteko te huomanneet, että syksyllä tekisi mieli aloittaa aina jotain uutta?

Ei kommentteja

Iso kiitos kommentistasi! <3