Törmäätkö sinäkin usein johonkin tiettyyn numeroon?


Ehkä oudoin postaukseni ikinä! Otsikko kertoo jo ongelman ytimen. Olen tässä varsinkin viime aikoina törmännyt usein tiettyyn numerosarjaan ja olen siinä uskossa että tämä ei ole vain minun ongelmani. Minua nimittäin vainoaa oma syntymäpäiväni. Olen syntynyt 16. kesäkuuta, joka on siis monesti kirjoitetussa muodossa 16.06. Olen nyt varsinkin tämän vuoden puolella tavannut tämän numerosarjan lähestulkoon joka päivä jossain muodossa. Useimmiten olen sattunut katsomaan kelloa juuri 16.06.
Kerran kuitenkin törmäsin numeroihin kun katsoimme poikaystäväni kanssa jääkiekkopeliä telkkarista ja pelikello oli pysähtynyt juuri aikaan 16.06. Creepy as hell, vai mitä?!? Yhdellä kerralla pelasin Älypäätä ja loppupisteeni olivat 1660, mikä ei ole täysin sama asia, mutta siinä ei vissiin voi saadakaan pisteitä 1606. Joten minusta tämäkin laskettiin.

Koska pelkkä teksti olisi tylsä niin saatte tuijottaa mun naamaani :D

Ymmärrän kyllä että sisäinen kello saattaa monesti saada sinut katsomaan kelloa päivittäin samaan aikaan. Joskus lukioaikoina muistan heränneeni monta päivää putkeen samaan aikaan, 4 minuuttia ennen herätyskellon soimista. Eikä tämä nyt ole välttämättä sama kuin että törmäisi joka päivä vaikka numeroon kuusi. Se on liian yleinen ja yksinumeroinen luku. Kaikista eniten mua kuitenkin häiritsee se, että millä todennäköisyydellä huomaa kaikkialla aina saman nelinumeroisen luvun. Monesti myös saattaa huomata jonkin tietyn sanan kaikkialla. Tämä mielestäni selittyy sillä, että huomaa sanan kyllä alitajuntaisesti mutta vasta kun sanalla on jotain merkitystä niin aivot rekisteröivät sen. Esimerkiksi törmään Joensuuhun nykyään monessa eri tekstissä ja telkkarissakin.
Mutta takaisin tähän numeroiden bongaamiseen. Aiheesta on ilmeisesti tehty leffa Number 23, jossa pääosaa näyttelee Jim Carrey. En ole kyseistä leffaa nähnyt vielä, mutta ymmärtääkseni hänkin törmää tuohon lukuun jatkuvasti ja kaikkialla.
Onko teille käynyt vastaavaa tai onko jollain jotain selitystä tälle ilmiölle? :D

Ei kommentteja

Iso kiitos kommentistasi! <3