Itse tehty kestohedelmäpussi

Mä oon varmaan viimeisen vuoden tai ainakin puolen vuoden aikana kiinnostunut enemmän ja enemmän ekologisuudesta, ja viime viikolla sain ensimmäisen konkreettisen tekoni tehtyä kohti ekologisempaa elämää. Ja juuri sopivasti vielä tämän viikkoisen Hävikkiviikon alla.
Loihdin siis mun ihka ensimmäisen kestohedelmäpussin vanhasta pitsipuserosta. Puseroon oli tullut reikä, jota en saanut enää korjattua, joten ajattelin laittaa kankaan hyötykäyttöön. Pienet hedelmäpussit kertyy turhaan kaappiin, eikä HeVi-osaston biopussit ole yhtään sen parempi vaihtoehto, sillä ne maatuvat hitaasti. Kestohedelmäpussi on siis ympäristön kannalta paras vaihtoehto.
Tiesitkö, että vihreät biopussit erotellaan biojätteen joukosta koneellisesti ja siirretään sekajätteeseen?
Leikkasin paidasta ylemmän kuvan mukaisesti puolet helmasta. Toisen puolen aion käsitellä myöhemmin samaan tapaan. Toivottavasti tykkäätte tästä mun Paint-väsäyksestä! :D En ottanut kuvia työskentelystä, mutta mun Ig:stä (@anegram) löytyy Ekoteko-kohokohta ja sieltä pari videota pussin valmistumisesta.
Ompelin reunat käsin, koska en omista ompelukonetta. Jätin paidan helman ompelematta, sillä siinä oli niin kaunis pitsi. Helmasta tuli siis pussin suuaukko. Kiristysnauhan pujottelin pitsin reikiä apuna käyttäen. Nauhakin oli joku vanha, jonka olen sattunut vain säästäämään. Koska you know - kerran hamstraaja, aina hamstraaja.




Minusta siitä tuli ihan hieno! Kaupan kassakin sitä kehui, niin ehkä se kelpaa. Hintatarraa en uskaltanut siihen liimata, mutta tarrat kulki ostoskorin reunaan liimattuina kauppareissun ajan, ja kassalla ojensin ne vain myyjälle. 
Ootteko te tehneet jotain vanhoista vaatteista?

Ei kommentteja

Iso kiitos kommentistasi! <3